بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
عرضه سهام خودرویی
معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: از نظر سهامداری، ساختار سلیم ساختار منسجمی است. علیرغم اینکه ۷۳ درصد آن شناور است، اما این ۷۳ درصد فکر واحد و ذهنیت مشترکی دارند و همسو با هم عمل می‌کنند.
کد خبر : ۲۸۳۳۸۷
نویسنده :
مینا علیزاده

هیوا محمدی، معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص سهام ایمن خودرو شرق اظهار کرد: ایمن خودرو شرق که قرار است در چند ماه آینده عرضه شود، قیمت آن حدود ۲ همت است، اما با توجه به پتانسیل این مجموعه پیش بینی ارزش ۴ همت برای آن داریم.

وی افزود: پیش بینی ما رشد سبد بورسی شرکت است. دارایی‌های بورسی شرکت در حال حاضر جزو سهام ارزنده بازار هستند. در حال حاضر بخش عمده‌ای از سبد ما P/E زیر محدوه ۵ دارند. سهام "خاور"، "ختراک"، "خمحور" و... سهامی هستند که مستعد رشد هستند. همین عوامل باعث شد که پیش بینی ارزش ذاتی شرکت تا پایان سال ۸ تا ۹ همت باشد. 

محمدی بیان کرد: قیمت روز بازگشایی در محدوده ۳.۵ همت است؛ بنابراین بازگشایی با قیمتی رقم می‌خورد که برای سهامداران بنیادی بسیار جذاب خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: اگر شرکت‌های سرمایه گذاری از نظر بنیادی اگر شرکت‌های سرمایه گذاری براساس NAV محاسبه و ارزش گذاری می‌کنند، اما فاکتور P/E فاکتور مهمی در بازار ماست. P/E گذشته نگر شرکت در محدوده ۴ تا ۴.۲ است. سود شرکت در سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ میلیارد تومان بوده، اما وقتی با مارکت ۳.۵ همت باز می‌شود P/E شرکت در حدود ۴ واحد خواهد شد.

وی در این باره ادامه داد: با پیش بینی سودآوری یک همتی شرکت، P/E فوروارد شرکت حدود ۳.۵ واحد می‌شود که در نوع خود و در مقایسه با صنعت خود P/E جذابی است. به خصوص که روند سودآوری سلیم روند رو به رشد و پایداری خواهد بود.

محمدی با اشاره به ترکیب سهامداران "سلیم" خاطرنشان کرد: در ترکیب سهامداری "سلیم"، ۲۷ درصد متعلق به گروه ایران خودرو و ۷۳ درصد متعلق به پرسنل ایران خودرو است. این ۷۳ درصد شبیه یک مجموعه واحد عمل می‌کند. برخی از سهامداران فروشنده نیستند و مالکیت آن‌ها حفظ می‌شود. 

معاون سرمایه گذاری "سلیم" گفت: از نظر سهامداری، ساختار سلیم ساختار منسجمی است. علیرغم اینکه ۷۳ درصد آن شناور است، اما این ۷۳ درصد فکر واحد و ذهنیت مشترکی دارند و همسو با هم عمل می‌کنند. دیدگاه کلی سهامداران فعلی نگهداری و حمایت از سهم است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند صعودی سبد بورسی
هیوا محمدی؛ معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم؛

روند صعودی سبد بورسی " سلیم " تا پایان سال

روند سودآوری
معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

روند سودآوری "سلیم" صعودی است

چشم انداز ۸ همتی برای ارزش دارایی‌ها
هیوا محمدی؛ معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

چشم انداز ۸ همتی برای ارزش دارایی‌ها

سلیم در صدر سرمایه‌گذاری صنعت خودرو با سهم ۶۷ درصدی
صعود بهای سرمایه‌گذاری‌های سلیم در خرداد‌ماه؛

سلیم در صدر سرمایه‌گذاری صنعت خودرو با سهم ۶۷ درصدی

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.